Виховна робота

у Киданівському НВК ЗОШ І-ІІ ступенів дитячий садок

"Дітей, їх особисту гідність і їх потреби

треба так само шанувати, як і старших,

і тільки поводячись з ними лагідно,

щиро, розумно, як з рівними, входячи

в їх спосіб думання, можна виховувати

чесних, щирих, правдолюбних і справді

 вільних людей".

Іван Франко

 

   Виховання - це творчість, це найвища коштовність, про яку повинні дбати і батьки, і педагоги. Віки та епохи люди ламали голови над таємницями становлення особистості, дивом зростання паростків "Я" під нестерпною спекою впливів, моделей, чітко визначених шляхів виховання та способів становлення. У свій час Гельвецій, маючи на увазі величезну роль виховання в процесі становлення особистості, відзначав, що люди не народжуються, а стають тими ким вони є. Сьогодні на школу, а особливо на сільську, покладена велика відповідальність: формування і розвиток високоінтелектуальної, свідомої особистості з громадською позицією , готової до конкурентного вибору свого місця в житті.

   Враховуючи сучасні вимоги до виховного процесу в навчальних закладах, у нашій школі створена програма творчого розвитку і саморозвитку особистості на базі особистісного підходу, яка дозволяє здійснювати завдання виховання, що у свою чергу призводить до вироблення специфічної структури виховної роботи в школі. Головне завдання - створення умов для розвитку особистості учня. Досягається це організацією та проведенням виховної роботи з класним колективом та діяльністю в соціумі. Виховну систему роботи в нашій школі можна охарактеризувати так:

 

Загальні цілі та завдання виховання

Принцип виховання:

1. Принцип гуманізації і демократизації виховного процесу. Він означає, що вся виховна робота підпорядковується завданням формування громадянина незалежної України. Цей принцип реалізується наступним чином:

- при вивченні основ наук на уроках;

- при проведенні тематичних виховних годин;

- при проведенні спеціальних уроків народознавства;

- у процесі позашкільної роботи;

2.Принцип зв’язку виховання з реальним життям.

3. Виховання особистості в колективі в ході спільної діяльності.

4. Єдність вимог і повага особистості.

5. Послідовність, систематичність  і єдність виховних впливів.

6. Відповідність віковим та індивідуальним особливостям учнів.

7. Свідомість, самодіяльність та активність учнів.

 

Джерела організованого виховного впливу

* Сім’я

* Педагогічний колектив

* Учнівський колектив

* Громадськість

 

Зміст виховання

(основні напрямки виховної роботи в школі)

 

Педагогічний колектив впроваджує в свою діяльність Програму "Основні орієнтири виховання учнів".

- Ціннісне ставлення до себе;

- ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людей;

- ціннісне ставлення до культури і мистецтва;

- ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави.

 

Методи і форми виховання

 

А. Макаренко говорив, що метод - це інструмент дотику до особистості. В своїй роботі використовуємо чотири групи методів :

І група : методи формування свідомості особистості учня (розповідь, пояснення, бесіда, диспут, приклад);

ІІ група: методи організації діяльності учнів і формування досвіду поведінки (педагогічна вимога, громадська думка, привчання, вправи, доручення. створення виховних ситуацій);

ІІІ група:  - методи стимулювання діяльності поведінки учня (метод залучення учнів до творчої діяльності, виконання творчих завдань, удосконалення моделей, виготовлення моделей, участь у олімпіадах і конкурсах);

 - методи заохочення до навчальної діяльності школяра (система похвали та підбадьорювання, використання засобів масової інформації, матеріальні стимули(премії, подарунки);

ІV група : методи контролю за ефективністю виховання (облік результатів оцінки поведінки класним керівником, написання характеристики, ведення щоденника учнем, самоаналіз власної поведінки).

 

 

Планування виховної роботи школи

 

1. Загальношкільний план (де окремим пунктом йде виховна робота).

2.  План роботи педагога - організатора.

3. План роботи класних керівників.

4. План роботи бібліотеки.

 

 

 

 

 

План виховної роботи 2017 - 18 н.р.

Вересень 2017 року

Заходи

Дата

Класи

Відповідальні

1

 Свято першого дзвоника  «До країни знань»

1.09

1-9

Педагог-організатор

муз курівник, кл. керівники

2

Організувати чергування по школі.

4.09

8-9

Педагог – організатор.

Кл. Керівники.

3

Засідання учнівського самоврядування.

05.09

1-9

Педагог-організатор. Класні керівники

4

 Година спілкування:  Цінуй те, що тобі подаровано - ЖИТТЯ » «Життя найцінніший дар»

08.09

1-9

Соціальний педагог.

5

Підготовка програми до Дня вчителя.

11.09 -29.09

1-9

Вчитель історії, Класні керівники

6

Заходи до Дня партизанської слави

22. 09

1-9

Вчитель історії. Класні керівники.

7

 Акція « Голуб миру» написання листівок миру .

21.09

1-9

Класні керівники. Педагог-організатор.

8

До Всеукраїнського Дня бібліотек. «Книга твій друг  - люби її» (виставка літератури)

Акція «Допоможи книгам»

26.-30.09

1-9

Класні керівники –

Педагог-організатор

9.

Лінійка – пам’яті жертв Бабиного Яру

29.09

1 - 9

Вчитель історії

10

Свято до Дня вчителя.

Літературно – пісенне вітання для вчителів «Наша вдячність, шана лише вам».

28.09

1 – 9

Класні керівники.

Організатор

 

11.

Брати участь у районних конкурсах:

 

 

Протягом місяця

5-9

Класні керівники.

Організатор

 

12

Цікава композиція  «Дари Осені»

16.10 – 21.10

1 - 9

Класні керівники


Жовтень 2017 року

 

Заходи

Дата

Класи

Відповідальні

1.

Лінійка до Міжнародного дня музики.

02.10

5-9

Вч. Музичного мистецтва

2.

Шкільна акція до Міжнародного дня людей похилого віку «Поділись своїм теплом»

 

03.10

 

1-9

 

Класні керівники

3.

Засідання учнівського самоврядування.

06.10

5 - 9

Педагог-організатор

4.

День захисника Вітчизни

Свято «Козацькому роду – нема переводу»

12.10

1-9

Класні керівники. Вчитель фізичної культури. батьки

5.

Забезпечити  батьків інформацією з питань виховання:

 - куточок літератури для батьків,

 - інформаційний стенд.

Протягом місяця

7 – 9

Соціальний педагог, організатор .

 

6.

Бесіди з профілактики правопорушень. Проведення заходів з формування правової особистості учнів: «Закон і порядок починається з мене»

18.10-21.10

8 -9

Соціальний педагог.

Організатор

8

Брати участь у районних конкурсах:

 

 

 

Протягом місяця

 

 

5-9

 

Класні керівники. Вч. Трудового навчання.

 

9

Виховна година  «Моя поведінка з незнайомими» 

 

1 – 4

Соц.. педагог

 

 

 

 

 

 

Листопад 2017  року

 

Заходи

Дата

Клас

Відповідальні

1.

Тиждень української мови.

До дні української писемності та мови «Мова, наша мова – мова кольорова»

 

01.11-09.11

 

1-9

Вчитель української мови. Класні керівники.

2.

Діяльність органів учнівського самоврядування.

 

07.11

 

8-9

Педагог-організатор

 

3

Провести загальношкільний Веселий Ярмарок

 

14. 11

1 – 9

Класні керівники. Педагог-організатор

4

Конкурс дитячого малюнка «Право дитини – очима дітей»

21.11

 

5-9

Класні керівники.

5

«Обери життя» - тренінг (як подолати шкідливі звички)

18.11

7-9

Соціальний педагог.

6

Інформаційна лінійка «Голодомор 1932-1933рр.»

Класна година на тему «Трагічні часи в історії України»

Книжкова викладка

24.11

1-9

Педагог-організатор. Класні керівники.

7

Брати участь у районних конкурсах:

 

 

Протягом місяця

5-9

Педагог-організатор.

8

Заходи до дня Гідності та Свободи.

« Втратити свободу може той, хто не вмів її захищати»

 

21.11

1-9

Класні керівники. Педагог-організатор.

 

 

 

 

 

 

 

Грудень 2017 року

 

Заходи

Дата

Класи

Відповідальні

1.

До всесвітнього дня боротьби зі СНІДом – «Молодь за здоровий спосіб життя».

«СНІД – Право вибору» - круглий стіл.

01.12

5-9

Органи учнівського самоврядування.

Соціальний педагог.

Медсестра.

2.

Урочиста лінійка до дня  Збройних Сил України

06.12

1 - 9

Кл. керівники.

Педагог-організатор

3.

День захисту прав людини

10.12

1 -9

Кл. керівники.

Педагог-організатор

4.

День вшанування учасників аварії на Чорнобильській АЕС

14.10

1 - 9

Кл. керівники.

5.

Брати участь у районних конкурсах:

 

 

Протягом місяця

1-9

Кл. керівники.

Педагог-організатор.

 

6.

Конкурс на кращу сніжинку до Нового року.

15.12

1-4

Кл. керівники. 

Вч. Образотворчого мистецтва

7.

Конкурс дитячого малюнка

 «З Новим Роком»

13.12 -17.12

5-9

Вч. Образотворчого мистецтва

8

Випуск стін газети «Шкільний вісник»

06.12

7

Класний керівник

9

Діяльність учнів шкільного самоврядування.

18.12

5-9

Педагог-організатор

10

Новорічне свято.

27.12

1-9

Педагог-організатор. Кл. керівники. Вч. музичного мистецтва.