Виховна робота

у Киданівському НВК ЗОШ І-ІІ ступенів дитячий садок

"Дітей, їх особисту гідність і їх потреби

треба так само шанувати, як і старших,

і тільки поводячись з ними лагідно,

щиро, розумно, як з рівними, входячи

в їх спосіб думання, можна виховувати

чесних, щирих, правдолюбних і справді

 вільних людей".

Іван Франко

 

   Виховання - це творчість, це найвища коштовність, про яку повинні дбати і батьки, і педагоги. Віки та епохи люди ламали голови над таємницями становлення особистості, дивом зростання паростків "Я" під нестерпною спекою впливів, моделей, чітко визначених шляхів виховання та способів становлення. У свій час Гельвецій, маючи на увазі величезну роль виховання в процесі становлення особистості, відзначав, що люди не народжуються, а стають тими ким вони є. Сьогодні на школу, а особливо на сільську, покладена велика відповідальність: формування і розвиток високоінтелектуальної, свідомої особистості з громадською позицією , готової до конкурентного вибору свого місця в житті.

   Враховуючи сучасні вимоги до виховного процесу в навчальних закладах, у нашій школі створена програма творчого розвитку і саморозвитку особистості на базі особистісного підходу, яка дозволяє здійснювати завдання виховання, що у свою чергу призводить до вироблення специфічної структури виховної роботи в школі. Головне завдання - створення умов для розвитку особистості учня. Досягається це організацією та проведенням виховної роботи з класним колективом та діяльністю в соціумі. Виховну систему роботи в нашій школі можна охарактеризувати так:

 

Загальні цілі та завдання виховання

Принцип виховання:

1. Принцип гуманізації і демократизації виховного процесу. Він означає, що вся виховна робота підпорядковується завданням формування громадянина незалежної України. Цей принцип реалізується наступним чином:

- при вивченні основ наук на уроках;

- при проведенні тематичних виховних годин;

- при проведенні спеціальних уроків народознавства;

- у процесі позашкільної роботи;

2.Принцип зв’язку виховання з реальним життям.

3. Виховання особистості в колективі в ході спільної діяльності.

4. Єдність вимог і повага особистості.

5. Послідовність, систематичність  і єдність виховних впливів.

6. Відповідність віковим та індивідуальним особливостям учнів.

7. Свідомість, самодіяльність та активність учнів.

 

Джерела організованого виховного впливу

* Сім’я

* Педагогічний колектив

* Учнівський колектив

* Громадськість

 

Зміст виховання

(основні напрямки виховної роботи в школі)

 

Педагогічний колектив впроваджує в свою діяльність Програму "Основні орієнтири виховання учнів".

- Ціннісне ставлення до себе;

- ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людей;

- ціннісне ставлення до культури і мистецтва;

- ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави.

 

Методи і форми виховання

 

А. Макаренко говорив, що метод - це інструмент дотику до особистості. В своїй роботі використовуємо чотири групи методів :

І група : методи формування свідомості особистості учня (розповідь, пояснення, бесіда, диспут, приклад);

ІІ група: методи організації діяльності учнів і формування досвіду поведінки (педагогічна вимога, громадська думка, привчання, вправи, доручення. створення виховних ситуацій);

ІІІ група:  - методи стимулювання діяльності поведінки учня (метод залучення учнів до творчої діяльності, виконання творчих завдань, удосконалення моделей, виготовлення моделей, участь у олімпіадах і конкурсах);

 - методи заохочення до навчальної діяльності школяра (система похвали та підбадьорювання, використання засобів масової інформації, матеріальні стимули(премії, подарунки);

ІV група : методи контролю за ефективністю виховання (облік результатів оцінки поведінки класним керівником, написання характеристики, ведення щоденника учнем, самоаналіз власної поведінки).

 

 

Планування виховної роботи школи

 

1. Загальношкільний план (де окремим пунктом йде виховна робота).

2.  План роботи педагога - організатора.

3. План роботи класних керівників.

4. План роботи бібліотеки.

 

 

 

 

 

План

виховної роботи

на 2016 – 2017 н.р.

Вересень 2016 року

 

Заходи

Дата

Класи

Відповідальні

1

 Свято першого дзвоника «До країни знань»

1.09

1-9

Педагог-організатор

2

Організувати чергування по школі.

2.09

8-9

Педагог – організатор.

Кл. Керівники.

3

Засідання учнівського самоврядування.

05.09

1-9

Педагог-організатор. Класні керівники

4

 Година спілкування:  Цінуй те, що тобі подаровано - ЖИТТЯ »

09.09

1-9

Соціальний педагог.

5

Підготовка концертної програми до Дня вчителя.

14.09 -25.09

1-9

Вчитель історії, Класні керівники

6

Заходи до Дня партизанської слави

22. 09

1-9

Вчитель історії. Класні керівники.

7

 Акція « Голуб миру» написання листівок миру .

21.09

1-9

Класні керівники. Педагог-організатор.

8

До Всеукраїнського Дня бібліотек. «Книга твій друг  - люби її» (виставка літератури)

Акція «Допоможи книгам»

23.-30.09

1-9

Класні керівники –

Педагог-організатор

9

150 років від дня народження М.С. Грушевського

 

29. 09

5 - 9

Організатор

10.

Лінійка – пам’яті 75 - річниці жертв Бабиного Яру

29.09

1 - 9

Вчитель історії

11.

Брати участь у районних конкурсах:

 «Неосяжна моя, Україно!» до 12.09

 «Київщина козацька».

 

Протягом місяця

5-9

Класні керівники.

Організатор

 

 

 

 


Жовтень 2016 року

 

Заходи

Дата

Класи

Відповідальні

1.

Урочиста лінійка до Міжнародного дня музики.

Свято до Дня вчителя.

Літературно – пісенне вітання для вчителів «Наша вдячність, шана лише вам».

03 - 04.10

5-9

Педагог – організатор. Вч. Музичного мистецтва

2.

Шкільна акція до Міжнародного дня людей похилого віку «Поділись своїм теплом»

 

03.10

 

1-9

 

Класні керівники

3.

Засідання учнівського самоврядування.

06.10

5 - 9

Педагог-організатор

4.

День захисника Вітчизни спортивно-розважальне свято «Нумо козаки»

13.10

1-9

Класні керівники. Вчитель фізичної культури.

5.

Забезпечити  батьків інформацією з питань виховання:

 - куточок літератури для батьків,

 - інформаційний стенд.

Протягом місяця

7 – 9

Соціальний педагог, організатор .

 

6.

Бесіди з профілактики правопорушень. Проведення заходів з формування правової особистості учнів: «Закон і порядок починається з мене»

18.10-21.10

8 -9

Соціальний педагог

7.

Випуск стінгазети

«Шкільний вісник»

17.10

8

Класний керівник

8

Цікава композиція  «Дари Осені»

17.10 – 21.10

1 - 9

Класні керівники

9.

Брати участь у районних конкурсах:

 «Правильний вибір професії – щасливе майбутнє».

«Ліси для нащадків».

В рамках акції «Діти Київщини воїнам АТО»

 

 

Протягом місяця

 

 

5-9

 

Класні керівники. Вч. Трудового навчання.

 

 

 

Листопад 2016 року

 

Заходи

Дата

Клас

Відповідальні

1.

Тиждень української мови.

До дні української писемності та мови «Мова, наша мова – мова кольорова»

 

01.11-09.11

 

1-9

Вчитель української мови. Класні керівники.

2.

Діяльність органів учнівського самоврядування.

 

10.11

 

8-9

Педагог-організатор

 

3.

Випуск стінгазети  «Шкільний вісник»

14.11

9

Класний керівник

4.

Конкурс дитячого малюнка «Право дитини – очима дітей»

21.11

 

5-9

Класні керівники.

5.

«Обери життя» - тренінг (як подолати шкідливі звички)

18.11

7-9

Соціальний педагог.

6.

Інформаційна лінійка «Голодомор 1932-1933рр.»

Класна година на тему «Трагічні часи в історії України»

Книжкова викладка

25.11

1-9

Педагог-організатор. Класні керівники.

7.

Брати участь у районних конкурсах:

«Новорічна композиція» до 24.11

«Скарби рідного краю»

 «Мій рідний край»

«Об’єднаймося ж, брати мої!»

Протягом місяця

5-9

Педагог-організатор.

8.

Заходи до дня Гідності та Свободи.

« Втратити свободу може той, хто не вмів її захищати»

 

21.11

1-9

Класні керівники. Педагог-організатор.

9.

Провести загальношкільний Веселий Ярмарок

 

29. 11

1 – 9

Класні керівники. Педагог-організатор

 

 

 


Грудень 2016 року

 

 

Заходи

Дата

Класи

Відповідальні

1.

До всесвітнього дня боротьби зі СНІДом – «Молодь за здоровий спосіб життя».

«СНІД – Право вибору» - круглий стіл.

01.12

5-9

Органи учнівського самоврядування.

Соціальний педагог.

Медсестра.

2.

День Збройних Сил України

06.12

1 - 9

Кл. керівники.

Педагог-організатор

3.

День захисту прав людини

10.12

1 -9

Кл. керівники.

Педагог-організатор

4.

День вшанування учасників аварії на Чорнобильській АЕС

14.10

1 - 9

Кл. керівники.

5.

Брати участь у районних конкурсах:

«Об’єднаймося ж брати мої» малюнки та твори.

Акція «Годівничка»

Протягом місяця

1-9

Кл. керівники.

Педагог-організатор.

 

6.

Конкурс на кращу сніжинку до Нового року.

15.12

1-4

Кл. керівники. 

Вч. Образотворчого мистецтва

7.

Конкурс дитячого малюнка

 «З Новим Роком»

17.12

5-9

Вч. Образотворчого мистецтва

8.

Випуск стін газети «Шкільний вісник»

14.12

7

Класний керівник

9.

Діяльність учнів шкільного самоврядування.

18.12

5-9

Педагог-організатор

10.

Новорічне свято.

30.12

1-9

Педагог-організатор. Кл. керівники. Вч. музичного мистецтва.